Cum ar fi sa-ti duci copilul la meditatii de educatie emotionala? Nu numai la meditatii de limba romana, matematica s.a.

Copil fiind, aveam zilnic o mulțime de emoții. Emoții plăcute și emoții neplăcute. Sau mai bine zis, uneori mă simțeam bine, alteori aveam emoții. Cum vorbim noi, in general, despre emoții: „vai, am emoții!”. Practic, când spunem asta, ne gândim că ni se întâmplă ceva rău. E sau nu e așa?

Dar ce sunt, de fapt, aceste emoții? Sunt bune sau nu sunt bune? Ne ajută sau nu ne ajută? Eu am crescut cu ideea că emoțiile sunt o chestie negativă. Că trebuie să ne ferim de ceea ce ne produce „emoții”.  A fost nevoie să ajungla facultatea de psihologie ca să înțeleg care-i treaba cu emoțiile astea. Că ele nu sunt un lucru rău. Ba din contră. Fiecare emoție ne transmite ceva. E absolut normal să avem emoții. Ideea este ce facem cu ele?! Cum le interpretăm? Cum ne comportăm, ca urmare a trăirii unei emoții?

Mi-aș fi dorit ca atunci când eram copil să fi știut mai multe despre această lume a emoțiilor. Mi-ar fi plăcut să înțeleg ce sunt emoțiile și să știu cum să le gestionez. Ce să fac cu ele când apar? Mi-ar fi plăcut să înțeleg de ce nu vroiam să mănânc nimic înaintea unui test. Acum stiu ca nu mâncam pentru că aveam emoții. Si imi doream să fac cumva să dispară acele emoții, dar nu știam cum. Și nici alții nu știau. Evident ca, până la urmă găsisem propriile strategii de a face față acestora, însă erau ele cele mai bune strategii?

Și pentru că atunci când eram copil nu m-a învățat nimeni despre emoții, acum am decis ca eu, la rândul meu, să îi învăț pe copii despre emoții. Pentru că, intotdeauna vor exista o mulțime de copii care nu știu ce sunt emoțiile și nu știu ce să facă cu ele. Așa că am început cu copiii de la grădiniță: să vorbim despre emoții, să le identificăm, să vedem ce facem cu ele atunci când apar. Am început să îi învăț abilități de care au nevoie de-a lungul întregii vieți, cum ar fi: încrederea în sine, perseverența, rezistența emoțională și înțelegerea cu ceilalți. Și am observat schimbări pozitive în comportamentul copiilor. Lucrând în terapie cu copiii, de asemenea am observat că aceștia își schimbă comportamentul și își îmbunătățesc performanțele școlare uneori chiar și după două ședințe de psihoterapie, prin simplul fapt că sunt mai conștienți de ceea ce li se întâmplă. Așa că am decis să dezvolt astfel de abilități nu doar in randul copiilor cu care lucrez la gradinita, ci și in randul altor copii. Părinții își duc copiii la meditații la engleză, la română, la matematică. De ce? Ca să îi ajute să își îmbunătățească abilitățile specifice acestor discipline. Cum ar fi să îi ducă si la meditații de educație emoțională? M-am gândit cât ar fi de frumos si de util să existe astfel de meditații. Și cum nu există, mi-a venit ideea de a crea acest concept de „meditații de educație emoțională”pentru a-i ajuta pe copii să fie mai conștienți de ceea ce simt, să aibă relații sociale mai bune, să își crească performanțele școlare și să își îmbunătățească comportamentul.

Meditatiile ZEM de Educație Emoțională sunt dedicate copiilor intre 4-6 ani si 7-10 ani (minim 3 – maxim 10 copii) si sunt anuntate pe pagina www.facebook.com/ZemCenter la sectiunea „Evenimente”. Inscrieri la tel. 0740484054 sau email contact@zemcenter.ro Cost: 45 lei/sesiune/copil (se platesc la fata locului, cash).

Temele anului 2019 sunt: luna Februarie „In lumea emotiilor – o introducere in fascinanta lume a emotiilor si „Furia dragonului – gestionarea furiei”; luna Martie „Frica – cum o gestionam cu ajutorul elixirului magic împotriva fricii” si „Stiu ca pot! – cum crestem increderea in sine a copilului tau”. In luna Aprilie „Imblânzirea furiei”, iar in luna Mai „Rezistenta emotionala”.  Pentru iunie-decembrie datele si temele vor fi comunicate ulterior. Il astept cu drag si pe copilul tau, Alexandra Jarda, psihoterapeut

Cum ar fi sa-ti duci copilul la meditatii de educatie emotionala?
Cat de util ti s-a parut acest articol?